About myself

My photo
Don't mess up with me.SPM victim 2013.Life is torturing.

Pembaca Setia :)

My Blog

Daisypath Vacation tickers

Duit Tabung.

Sunday, March 13, 2011

Saya Seorang Suri Rumah

-ASSALAMUALAIKKUM-

cuti sekolah da start kan?
so..bermulalah tugasku sebagai seorang suri rumah.
eeh..kita belum kawin tau..
fyi.my mum if time cuti sek. dia x bukan kat rumah
walaupon dia cikgu.
nape?nape?nape?
sebab dia sambung pengajian (ayat skema)
so..every time cuti sek. dia ad kelas kat maktab..
sedih.sedih.
jadi nx dipendekkan cerita.
akula yg kena jadi Big Mama time cuti..
semua housechores aku kena buat..
dari mengemas sampai memasak.
helo? aq tau memasak tau.
dpd merebus,mereneh,menanak,memanggang,menggulai pown aku reti,
kdg2 d jgak org x percaya aq yg masak.
BETULLAH AKU YANG MASAK TU !!
yela.mungkin dgn faktor usia kot..aku baru 15 taon tapi buat gulai pon da reti..
**bangga**
actually aku da reti masak since darjah 1 lagi..mmg aku minat memasak.
xde org pown sebenarnya ajar aku memasak.
kdg2 mak aq pon pelik..mcmana aq reti masak benda tu.
**kdg2 mak aku sendiri x reti nx masak benda tu**
mungkin aq ni mewarisi perangai papa kott.
dia suka memasak mcm2 dulu.
mak aku ni x suke memasak.sbb tula asyik isi perut kat restoran je,
**x sesedap masakan di rumah**

*******************************************************************************

tadi lps balik kelas tamb. (dihantar oleh mak Aisyah)
thanks cikgu..
terus masuk rumah masak.yela adik2 aku muka monyook je..
aku pon lapar..penat weii!!
hari ni masak ringkas2 je...sbb penat sgt..letih balik dr cameron pon x abis lagi.
aq masak sup ayam + sayur.
sbb family kitaorg ni pantang kalau memasak x de sayur.
aq tgk adik aq mkn dgn lahap jgak..
so..mlm ni pikir2 esok nx masak apa.
igtkan sarapan pagi esok sebelum pergi kelas nx buat nasi lemak bodo2.
so..bajet lps balik sek tu bolehla terus cont. tido..
haha !!
petang2 ckit baru nx masak lunch + dinner = LUNNER.
masak apa eek?? sayur yg beli kat cameron tu byk lagi..
wait n see la.
**esok 1st trial nx buat nasi lemak**
x taula mcm mana rupanya..
mau kasi surprise kat mama..
hrp2 la menjadi ye nasi lemak.:)

-SEKIAN SETAKAT DISINI BEBELAN KU-

No comments:

Post a Comment

Baca je?ala..komen la sikit.